La meua "devosió" a la pilota ha fet que el primer dia que estic de vacances al poble dels meus pares, malgrat que la vella coneguda (artritis gotosa) continua de visita estiuenca pel meu turmell i dit gros esquerre, haja pujat al cotxe amb el meu fill i el meu germà. Hem anat a la Llosa de Camatxo. Partida de festes animada amb bastant públic, però un poc ventosa. Partida de pilota distreta i amb molts bones tretes (Vicent, roig; Ismael, blau), grans restades (Satxa, German; Hèctor, Adrià) i ratlles guanyades pels punters (Àlvaro; Josep). Ha caigut dels rojos (10-7): guanyaven 6-2, s'han deixat remuntar 6-7;  a continuat amb un petit embolic amb el marxa(d)or (quinze i joc), per acabar guanyant els rojos. Espai on m'he retrobat amb vells amics com "víktor el portugués" i he conegut als familiars de "saoret el basc" (família amable i simpàtica la del Gaizka). I les converses de la gent del poble: unes dones obrin les portes de casa i m'ofereixen una cadira i em conten que elles quan eren jovenetes jugaven a pilota a la plaça. 

Però sabeu què?
Eixa afició especial, inclinació o veneració quasi religiosa a la pilota fa fet que contara les hores del dia com en l'edat mitjana. A l'edat mitjana, el dia estava dividit en 12 hores diürnes i 12 nocturnes. Hores variables perquè depenien de les estacions (eixida i posta de sol). 7 hores eren canòniques on els clergues resaven pregàries. La meua "devosió" ha fet que les visquera igual (amb tot el respecte i demane disculpes als meus lectors creïents): a les tres de la matinada (les matines) m'he alçat a pixar (coses de l'edat); cap a les sis estava llegint (la prima o laudes);a les nou del matí fent el meu mosset (la tèrcia); a migdia em prenia a medicació (la sexta); cap a les tres de la vesprada (la nona) dinava amb la família francesa (Sandra, que guai que el teu home i el teu fill hageu tornat al poble); cap a les sis de la vesprada (les vespres) estàvem a la Llosa calfant, uns i xarrant, altres. Finalment, (les completes), cap a les nou de la vesprada/nit, ja estava a casant sopant la dona i jo, mà a mà. 
Bon estiu! Salut i pilota!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog