Diumenge migdia. Mirant la partida de pilota per àpunt. Hui la partida televisada ès la modalitat d'escala i corda al trinquet del poble de Xeraco. La presentadora entrevista a dues dones que miren la partida des de la galeria. Les dones ben desenvoltes amb el micròfon parlen que venien d'esmorzar i volien veure el joc per dalt corda perquè al poble es juga sempre a raspall. Diuen que està agradant-les molt i quan l'entrevistadora els pregunta qui guanyarà, una d'elles contesta:
 "la veig molt empardada".
El truc és un joc de cartes d'origen àrab molt tradicional en terres valencianes. Joc molt divertit on es diuen moltes mentides i moltes senyes. Espasa, basto, manilla, ...alçar les celles, fer ullet, treure la llengua, mossegar llavi, alçar muscle...
Bajoqueta Rock , grup de música valenciana tè una cançó titulada  "jugar al truc", la lletra diu: "...jugar al truc és collonut. No tindre envit és un delit. Jo he pintat l'espasa i tu la manilla...truque, retruque...envide...vaig a tu que jo vaig cego. Vine a mi que vaig de mà...trau-me la llengua, pega'm un bufit. Açò està EMPARDAT, la més alta, dalt..."
Per cert, la partida, al final, no ha estat "empardada" perquè els rojos han fet sis jocs seguits. 55-35. Al final, 60-40 en un trinquet "mentider" per als jugadors d'escala i corda. Això vol dir que la pilota no sempre va on el jugador creu que anirà perquè les parets són rugoses o els rebots ixen irregulars.


 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog