Volia i devia parlar de pilota donant-vos els resultats del cap de setmana. Sols queda una jornada més les partides ajornades i el campionat passarà a la següent fase de semifinals. Tinc els resultats i classificacions que m’ha passat la Mancomunitat, però no tinc el cos ni la ment per a calfar-me el cap en un tema o dos que m’ha superat personalment. Vaig a deixar passar el temps i vaig a escriure d’uns altres temes : natura/pilota, responsabilitat delegats d’equips, llibres  i enquestes.
1.- He publicat en la web http://cpvalbaida.org/ la següent nota : estimats socis, jugadors i aficionats d'Albaida (si hi ha algú que ho llegisca): per la present vull demanar la col·laboració de tot el món en el bon funcionament dels senyals de prohibir aparcar alhora de jugar al carrer. Vos comente que a l'ajuntament han vingut veïns a queixar-se de què posem els senyals de prohibir aparcar perquè hi ha partida de pilota i després no es juga. Els equips tenen el seu responsable o encarregat que avisa a la policia si es juga o no. Una cosa es que ploga o imprevist d'última hora, però per favor, altra és no llevar els senyals, i que la gent puga aparcar. Sabeu tot el que està costant jugar a pilota a Albaida. És el quart carrer (Major, Fuster, Música, Teixidors) on juguem. Un altre tema, des del Consell Escolar de l'institut ens han demanat si podem passar un pressupost per a posar una xarxa en el sostre del minitrinquet i així no es perdrien les pilotes. A més de col·laborar en les despeses. Jo considere que tenim que estar agraïts a la cessió de les instal·lacions des del 2mil-cinc i podem fer un xicotet esforç. M'han passat un pressupost de 3,95 € el metre (el minitrinquet mesurat per les meues passes i les del mestre Casimir és de 6x35) d'una tela de forats estrets( tipus golf). Un tercer tema : natura i pilota. Si teniu ganes podríem organitzar una excursió i veure el diumenge 19 de desembre les finals de tecnificació en la modalitat de raspall de sub-16 i sub-18 a Orba on ha participat el nostre jugador Sergio Galbis. Són per la vesprada i si us pareix bé podríem dinar a Laguar i després passar una vesprada vegent jugar als millors alumnes de la tecnificació federativa. Pense que el club podria pagar el dinar als socis i col·laboradors (crec que les entrades són lliures.Ho puc preguntar) i si no aconseguim autobús, anar en cotxe. És una horeta de viatge. Vinga animeu-se!! 
2.-Un exemplar del llibre titulat Birds of Amèrica (Aus d'Amèrica) ha sigut subhastat en Sotheby´s Londres per 7,3 milions de lliures esterlines (8,6 milions d'euros), el preu més alt mai pagat per una obra impresa. L'exemplar, obra John James Audubon (1785-1851), és un clàssic d'història natural del segle XIX que consta de quatre volums amb 435 pàgines il·lustrades a mà pel propi autor. El llibre –que té un format de 90 x 60 cm– conté 1.000 il·lustracions de prop de 500 espècies d'aus i Audubon va tardar 12 anys a completar-la. El rècord anterior el posseïa una altra còpia del mateix llibre que va ser subhastat l'any 2000 en Nova York per 8,8 milions de dòlars (6,6 milions d'euros). A més, Sotheby´s també ha subhastat per 2,4 milions de lliures (2,8 milions d'euros) el Grial de Rochefoucauld (segle XIV), primer manuscrit medieval que narra de forma extensa les llegendes del rei Artús, el mag Merlí, els cavallers de la taula redona, Lancelot i el sant grial. Cada una de les 107 il·lustracions que acompanyen el text són una obra mestra de l'art miniat. Amb este resultat, l'obra, que va posar a la venda Joost R. Ritmen per a benefici de la Bibliotheca Philosophica Hermètica d'Amsterdam, va superar el seu preu màxim estimat en el catàleg, d'entre 1,5 i 2 milions de lliures.El manuscrit es va produir a Flandes o Artois (França) entre 1315 i 1323 i es creu que el va encarregar Guy VII, baró de Rochefoucauld. El Grial impressiona també pel seu volum, ja que per a produir els fulls de pergamí que componen els seus tres toms s'estima que es va necessitar la pell d'unes dos-centes vaques.
3.- l’informe PISA (Programa per  a l’Evaluació Internacional d’Alumnes de la OCDE) sobre l’educació Si bé el sistema educatiu espanyol obté molt bona nota en equitat, el comportament enfront d'altres variables presenta valors no tan satisfactoris. Per part espanyola van participar 910 centres i un total de 27.000 alumnes de 15 anys. Paral·lelament al  Conjunt de l'Estat, s'estudien els casos específics de 14 comunitats autònomes. Però no la nostra Comunitat Valenciana perquè ampliar dels 16 centre que participen als 50 necessaris suposava un cost de 100mil euros un cost innecessari segons la Conselleria d’Educació. Però no desdramatitzem els resultats perquè són millors que els del 2006. En els punts 2 i 4 de l'informe espanyol s'aborda el tema de la lectura. En el primer (Pp. 59-76) s'oferixen els resultats en comprensió lectora: per mitjanes i d'acord amb els set nivells de rendiment establits. Es valoren les habilitats d'accés a la informació, del procés d'integrar i interpretar i de la capacitat de reflexionar i avaluar. Presenta taules comparatives per països, en les que s'integren les CC.AA. Espanyoles mencionades i quadros de contrast entre estes. Com a novetat, en el present estudi es van incloure exercicis relacionats amb la lectura digital, però els resultats no es coneixeran fins a juny del 2011. En el segon apartat de l'informe que aborda el tema (Pp. 123-130), ho fa des de la perspectiva de les actituds de l'alumnat enfront de la lectura: per què lligen, el temps que dediquen a la lectura per plaer, els materials llegits, les actituds davant de la lectura digital i la lectura en classe. Respecte d'això, Espanya presenta un nivell de motivació del -0,23 enfront del 0,46, el nivell més alt, registrat a Finlàndia. Tot això en 208 pàgines llestes per a la seua consulta, l'informe espanyol 2009 al complet en:
http://www.educacion.es/dctm/ministerio/horizontales/prensa/notas/2010/20101207-pisa2009-informe-espanol.pdf?documentId=0901e72b806ea35a

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog