N'estic orgullós....2

Sí, està clar : al que està ociós, déu la dóna feina. Això va per mi. Els més valents veniu de llegir la primera part del text des del blog http://josepmoll.blogspot.com/ i ara continuem ací la narració dels fets. Ho he fet així per....N'ESTIC ORGULLÓS... no sols com a pare d'una filla (L) i un fill (JM) que ha arribat a les finals del Campionat de Raspall organitzat per la Mancomunitat en les categories benjamins i infantils i que es disputaran el proper 4 i 5 de juliol a Bèlgida. Sinó, sobretot, perquè estic fent que estimen el nostre esport (la pilota), la nostra llengua (el valencià) i les nostres costums i cultura : música de banda, natura i paisatges, danses i trobades en valencià, música valenciana. Les nostres ? m'ho pregunte perquè, encara que no ho parega, sóc sorià de criança. Sí, fins més o menys els 10 anys m'educaren i parlaren en llengua forastera (el castellà amb tot el respecte per qualsevol llengua). Però no se com : amics i jocs de carrer (Ador-Palma-Laguar), mestres d'escola pública, família "pares i resta són guareros" , estudis, treball van fer náixer una vena valenciana. La veritat, és més fàcil (?) fer que la meua filla vulga ser D.Villa (futbolista) i el meu fill R.Nadal(tennista) perquè tot el món els coneix: premsa, tele, famosos i rics en poques paraules. Però mira per on, jo els he fet que estimen i juguen a : pilota valenciana. És un esport minoritari, de poble sense cap tipus de rellevància mediàtica ni informàtica (ni tan sols a nivell local o comarcal). Molt poqueta gent l'enten o parla d'ella en el mercat, la tenda, el bar o al centre mèdic (ambulatori). Tots saben que R.Nadal està lesionat i no juga Winblendon o que D.Villa vol fitxar pel R.Madrid. Però quasi ningú sap que tenim una Federació Nacional de Pilota Valenciana, la qual representa a Espanya en els mundials en les modalitats de llargues, frontó, joc internacional,etc. i som campions mundials. Què també organitza jocs escolars i té escoles de tecnificació per als més joves. O que el poble d'Albaida té un club de pilota (amb un equip campió autonòmic de segona i una escola de pilota amb quatre equips en les semifinals del campionat de la Manco. Dos equips ja classificats per a les finals com he dit més amunt)....però....N'ESTIC ORGULLÓS...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog