Soc una persona amb peus de fang, de vista cansada i cervell bloquejat. Em passe tot el dia laboral davant duna pantalla dordinador i sóc un, i mira que no volia, de cada tres pares enganxat a internet. Potser faig un ús excessiu de la tecnologia i, potser, no siga un bon exemple per als meus descendents. Tanque lordinador i deixe el telèfon mòbil  damunt la taula.

I ara, què puc fer?  Isc al balcó i mire al cel, ací està tota l'energia que necessitem en el nostre dia a dia. És nostra, és neta i és inesgotable.
Observar el paisatge? Caminar? Llegir? Buscar la mirada de la persona que tinc al costat? (estic sol)
Xe, xe, però quin destrellat de persona!
Ja ho tinc. I si vos conte un conte? Tot és començar. Cavaller(e)s, va de bo!
Laura la pilotaire porta el sarró penjat a lesquena i camina per la senda verda que creua la partida de BeniCava i el masset del Rabosot. Després dun llarg dia de treball, sen torna cap el poble de Beniaida. De sobte, un objecte brillant lenlluerna. Davant della i damunt duna pedra del marge, veu un objecte menut. Sacosta i comprova que és una moneda deuro.
-Vaja, un euro. Mel guardaré en la butxaca.
Quan arriba a la revolta de La Pebrella, veu que sacosta el seu amic Miquel el traginer carregat de sàries o sàrries (cabàs de llata despart) a lesquena.
-Bona vesprada Miquel. Com va?
-Cap a casa, que hui el dia ha sigut llarg. Però mira que mhe trobat en la Font de LAbeurador. Miquel es trau de la butxaca una moneda deuro i li la ensenye a Laura.
-Ohh, jo també men he trobat una!! Li contesta Laura.
-Saps què Miquel? Tu tens moltes sàries i jo porte el sarró ple de pilotes de drap. El compre un cabàs per 1 i així quan arribe a casa pose dins totes les pilotes de drap que estic fent.
-Tracte fet! Pren el cabàs (sària).
Miquel mira als ulls a Laura i li diu a cau dorella:
-Jo ara tinc 2 euros. Saps què ? Vull comprar-te una pilota de drap per poder jugar al Carreró del Rebot.
-Molt bé, val 1 . Li contesta Laura.
Miquel li dóna un euro. I de colp i volta, els dos a lhora, esclaten a riallades.
-Ha,ha,ha,... ara tornem a tindre un euro cadascú. Diuen els dos a luníson.
-Donam una altra sària (cabàs), pren leuro. Li diu Laura a Miquel.
-Dacord, però tu donam una altra pilota de drap! Pren leuro. Li va contestar Miquel.
I així estigueren una bona estona. Cabàs (sària) cap ací, pilota de drap cap allà. Euro per a Laura! Euro per a Miquel!
Quan ja no quedaven ni més sàries ni més pilotes de drap, Laura li diu a Miquel :
-Jo ara tinc totes les teues sàries i tu tens totes les meues pilotes de drap i encara tenim leuro que ens trobat pel camí.
-Qui ho pot explicar? Jo no sóc capaç.
Baratem?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog